Հրատարակումներ
Հունիս 2019 թերթ № 5
ՀԱՄԱՏԵՂ ՍԿԶԲՈՒՆՔՆԵՐ
Հարց- Ձեզ համարո՞ւմ եք լեռնեցի:
Պատասխան- Այո՜, լեռնեցի եմ բնավորությամբ և հոգով, և դա գալիս է ոչ միայն իմ լեռնոտ ծննդավայրից, այլև՝ ծնողներիս դաստիարակությունից, ես հպարտ եմ, որ ազնիվ և հավատարիմ եմ իր արժեքներին: Հ.- Ո՞ր առարկան եք դպրոցական տարիներին ավելի շատ սիրել: Պ.- Չսիրած առարկաներ չեն եղել, սովորել եմ հավասար, բայց ինչ էլ որ անես, գենետիկան, միևնույն է, իր գործը անում է, և ես նախընտրել եմ ճշգրիտ գիտությունը, չնայած կարևոր դեր են խաղացել ճիշտ դաստիարակությունը, ձգտումը, ուսուցիչը և նրա մատուցած գիտելիքները:
Հ.- Ինչքանո՞վ է հասարակությունը պատասխանատու նոր սերունդների առաջ պետականաշինության հարցում : Խնդրում եմ գնահատեք 1-5 բալի շրջանակներում:
Պ.- Մինչ հեղափոխությունը կգնահատեի 2,5 բալով, իսկ այժմ՝ 4 բալով:
Հ.- Ի՞նչ կարող եք պահանջել ժամանակակից դպրոցից:
Պ.- Ոչ թե կարող եմ, այլ պարտավոր եմ ու պահանջում եմ օրենքի տառին համապատասխան և լիցենզավորման գործունեությունից բխող պայման-պահանջների ապահովություն: Դա օրենքի պահանջն է:
Հ.- Ի՞նչ է Ձեզ համար առաջընթացը:
Պ.- Հետևողականությունը և ամենակարևորը՝ մարդ լինելը: Մարդ տեսակի մեջ արժևորում եմ հավատարմությունը, որովհետև դա պարտական է խղճին, իսկ խիղճը մարդու մեջ է: Երբ մարդը գտնվում խղճի և մտքի արանքում, գերադասելի է ընտրել խիղճը, քանի որ միտքը հետապնդում է շահին:
Հ.-Կրթական միջնակարգ ու բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների լիցենզավորման գործընթացը իրականացնելիս ի՞նչն է համարվում առաջնային:
Պ.- ՀՀ-ում գոյություն ունի լիցենզավորման մասին օրենք, որը տարբերություն չի դնում պետական և ոչ պետական հաստատություննեիր միջև, այն ընդհանուր է բոլորի համար, և այնտեղ սահմանվում են պարտադիր պայման-պահանջներ, որոնք ապահովելու դեպքում միայն տվյալ հաստատությանը կտրվի գործունեության լիցենզիա՝
1. Մանկավարժական կազմի ապահովածություն, որից 80 % պետք է լինի տվյալ հաստատության աշխատողներ:
2. Ուսումնամեթոդական ապահովածություն /իրավական ակտեր/:
3. Ուսումնական տարածքի ապահովում:
Հ.- Ո՞ր դեպքում դպրոցը կամ հաստատությունը կարող է զրկվել կամ չստանալ լիցենզիա: Արդյո՞ք դա կարող է ազդել ուսուցչի որակի վրա:
Պ.- Պայման-պահանջները չապահովելու դեպքում լիցենզիա չի տրվում՝ անկախ գերատեսչական ենթակայությունից և կազմակերպության իրավական ձևից: Իսկ գործոնները որակի գնահատման տեխնիկական պահանջներից մեկն են:
Հ.- Յուրաքանչյուր ուստարվա ավարտին ունենում ենք հազարավոր շրջանավարտներ, ինչպիսի՞ն եք տեսնում նրանց դերը արդի աշխարհում: Պ.- Եթե բնութագրելու լինենք, ապա ունենք լավ կազմակերպված, զարգացած տեխնիկայի դարին տիրապետող երիտասարդներ, ուղղակի հետևողականությունը և տրամադրվածությունը դեպի ուսումը ոչ բոլորին է հարիր, որը պայմանավորված է սոցիալական վիճակով: Ունենք շատ լավ, բանիմաց երեխաներ, ովքեր և՜ կրթության, և՛ սպորտի, և՛ մի շարք բնագավառներում իրենց ուրույն տեղն ունեն, ովքեր կարող են համարվել երիտասարդության շարժիչ ուժը:
Հ. - Ո՞րն է ուսուցչի դերը նոր Հայաստանում:
Պ. - Մանկավարժի դերը պետք է արժևորվի հասարակության մեջ, և պետությունը պետք է ստեղծի նախապայմաններ, որպեսզի ուսուցիչը անմնացորդ նվիրվի իր աշխատանքին՝ մատաղ սերնդին կրթելու և դաստիարակելու գործում:
Հ.- Որտե՞ղ պետք է վերապատրաստվի ուսուցիչը:
Պ.-Ուսուցիչը պետք է վերապատրաստվի պետության կողմից ստեղծված վերապատրաստման կենտրոններում, որոնք մասնակցել են մրցույթին և
ստացել են գործունեության ծավալման թույլտվությունը:
Հ.- Ի՞նչ է Ձեզ համար ազատությունը:
Պ.- Ազատության չափանիշը մարդ կոչվելն է, ով արժանապատվորեն հարթում է իր կյանքի ուղին, ծավալում ինքնուրույն և անկախ գործունեություն, հասարակության մեջ դրսևորում հարգալից վերաբերմունք: Հ. - Ի՞նչ է արդարությունը:
Պ. - Դա մեր ապրելակերպն է, որը բխում է մեր մտքից, խղճից և հասարակության կարծիքից:
Հ.- Ի՞նչ է Ձեզ համար հայրենասիրությունը:
Պ.- Հայրենասիրությունը քո տունն է, ընտանիքը: Թերագնահատում եմ այն մարդկանց, ովքեր լքում են իրենց հայրենիքը և մոռացության տալիս իրենց արմատները:
Հ.- Ի՞նչ երազանքներ ունեք:
Պ. - Դրանք բազմաբնույթ են, որոնք կապված են թե՜ հայրենիքի և թե՜ ընտանիքի բարերարության հետ:
Հ.- Ինչի՞ց եք վախենում:
Պ.- Ամենամեծ վախը սուտն է, կեղծիքը, անորոշությունը ցանկացած բնագավառում / պետության մեջ, ընտանիքում/:
Հ.- Դուք Ձեզ համարո՞ւմ եք առաջնորդ կամ իշխանավոր:
Պ. - Իշխանատենչությունը իմ ոճը չէ, և ավելի շատ ինձ առաջնորդ եմ համարում, որովհետև դիմացինի նկատմամբ հարգանքը և հավատարմությունը, նրան ուղորդելու կամ սատարելու գաղափարը բերում են առաջնորդության:
Հ.- Մեր դպրոցում սկսում ենք նոր ձևաչափի միջոցառում՝ կազմակերպել հովանավորների խորհուրդ: Դուք պատրա՞ստ եք դառնալ խորհրդի անդամ և աջակցել մեր սկսած գործին:
Պ.- Ես շատ ուրախ եմ այդ միջոցառման կազմակերպման համար և պատրաստ եմ աջակցել մեր դպրոցին:
Հ.- Ի՞նչ խորհուրդ կտաք մեր դպրոցի ուսուցիչներին, ծնողներին, աշակերտներին:
Պ.- Լինել հետևողական կրթադաստիարակչական համակարգում, կարևորել ուսուցիչ-ծնող-աշակերտ փոխհամագործակցությունը: Շատ աշխատել, շատ գրքեր կարդալ, զբաղվել ինքնակրթությամբ, քանի որ գիտելիքն է ամենամեծ զենքը: Մենք շնորհակալություն ենք հայտնում Մովսես Մովսիսյանին, որ, զբաղված լինելով հանդերձ, ժամանակ գտավ՝ մեզ հետ զրուցելու: Հուսով ենք, որ նման հնարավորություն կունենանք նաև նոր ուսումնական տարում:
Հարցազրույցը վարեց
Ռոզա Հակոբյանը
ՈՒՍՈՒՑԻՉ ԾՆՎՈՒՄ ԵՆ, ՈՉ ԹԵ ԴԱՌՆՈՒՄ
Հարց- Ի՞նչ է Ձեզ համար ուսուցչի մասնագիտությունը:
Պատասխան - Ինձ համար մանկավարժությունը ոչ թե մասնագիտություն է, այլ կոչում, որովհետև ինչպես արվեստագետն է կերտում իր գործը, այնպես էլ ուսուցիչն է կերտում մարդուն: Ես դպրոցում աշխատել եմ 71 տարի, իմ աշխատանքային առօրյան եղել է դպրոցը, հիմա էլ եմ երեխաների հետ շատ կապված. սիրում եմ աշխատել ծոռներիս հետ:
Հ.- Որտեղի՞ց և ինչի՞ց եք Դուք էներգիա ստանում:
Պ- Իմ էներգիայի աղբյուրը լավատեսությունն է, որովհետև ես միշտ տեսնում եմ լավը, չեմ վհատվում, չեմ ընդունում շուտ հանձնվելը:
Հ-Սիրո՞ւմ եք գրքեր կարդալ:
Պ- Ոչ միայն կարդում եմ, այլև գրում. 2018 վականինի հոկտեմբերի 18-ին սկսած գիրքս ավարտեցի դեկտեմբերի 19-ին, որը հրատարակվել է 1 ամսվա ընթացքում: Գրքի մի մասը իմ հիշողություններն են, մյուսը՝ իրական պատմություններ:
Հ.- Ուսուցիչը ուժեղ և թույլ կողմեր ունի՞ , եթե այո, որո՞նք են դրանք:
Պ- Ուսուցչի ուժեղ լինելը ոչ թե՛ ֆիզիկական ուժ ունենալն է, այլ գիտական և բարոյական ուժը: Նա թույլ կողմ չպետք է ունենա:
Հ. Ի՞նչ հատկանիշներ պետք է ունենա ուսուցիչը:
Պ. Ուսուցիչ լինելու գլխավոր հատկանիշը ուսման ճիշտ կազմակերպումն է , դաստիարակչական աշխատանքների վրա ուշադրություն դարձնելն է, ծնողի և երեխայի հետ ճիշտ վերաբերմունքն է: Հասարակության մեջ պետք է ուսուցչի դերը կարևորվի : Ուսուցիչը հատուկ մարդ է՝ հատուկ կեցվածքի, հատուկ կազմվածքի, հատուկ բնավորության տեր , և, իհարկե, նա միշտ պիտի լինի կիրթ:
Հ. Արդյո՞ք ծնողը ևս ուսուցիչ է:
Պ. Այո՛, երեխան օրվա մեծ մասը ծնողի հետ է, բնական է, որ նրանց հարաբերությունների հիմքում պետք է լինի ծնող-ուսուցչի դերը: Եթե ընտանիքում այդ համագործակցությունը լավ է լինում, բնական է, արդյունքը լավ կլինի:
Հ. Կրթական համակարգը տարբեր ժամանակաշրջանում տարբեր խնդիրներ է առաջադրում. որո՞նք են դրանք:
Պ. Դժվար հարց է: Խորհրդային կրթական համակարգը, ըստ իս, ավելի լավն էր: Այն պայմանները, որ ուներ խորհրդային դպրոցը, այժմ չունի դպրոցների մեծ մասը: Հիմա դպրոցը չի ֆինանսավորվում այնպես, ինչպես այն ժամանակ էր: Իմ տնօրեն եղած ժամանակ նոր դպրոց կառուցեցինք, այնպես կահավորեցինք, որ անգամ Երևանի դպրոցներից լավագույնն էր՝
ուներ ձայնահնչյունային 5 կաբինետ , համակարգչային կաբինետ, որ ոչ մի դպրոցում չկար:
Հ. -Ինչպիսի՞ն պետք է լինի վերաբերմունքը դպրոցի նկատմամբ:
Պ.- Պետական վերաբերմունք պիտի լինի: Նախկինում Լուսավորության նախարարությունը անմիջապես վերահսկում էր դպրոցը, հիմա թողել են մարզպետների վերահսկողության տակ, որը, իմ կարծիքով, ճիշտ չէ, այժմ մեր մարզի մարզպետը մասնագիտությամբ մանկավարժ է, և հույս ունեմ, որ նա բարեխիղճ վերաբերմունք կդրսևորի դպրոցների հանդեպ:
Հ. -Մանկավարժական ի՞նչ կոչումներ և պարգևատրումներ ունեք:
Պ. -Մեթոդիստ ուսուցիչ եմ, իմ աշխատանքային տարիներին արժանացել եմ ,,Կարմիր դրոշի շքանշանի,,, ,,Լենինի 100 ամյակի,, մեդալի և 2 տասնյակից ավելի պատվոգրերի: Մասնակցել եմ Հայրենական մեծ պատերազմին, ունեմ 3 շքանշան և շատ մեդալներ, զինվորական կոչումով կապիտան եմ:
Հ. Ի՞նչ կարծիք ունեք մեր թերթի մասին: Ճիշտ է, չեք կարդացել, բայց լսել եք, որ հարևան գյուղի դպրոցը հրատարակում է թերթ:
Պ. Ես ուրախ եմ, որ նման հիանալի գործ եք նախաձեռնել, գովելի է:
Հ. Արդյո՞ք Ձեր կերպարը օրինակ է եղել Ձեր աշակերտների համար:
Պ. Իմ կարծիքով՝ վատ աշակերտ չկա, սիրել եմ բոլորին, չարաճճիներից ոմանց մեկ-մեկ ծեծել եմ, եղել են պահեր, որ սխալվել եմ, բայց արել եմ ամեն ինչ, որ երեխան գրագետ և դաստիարակված լինի, իմ աշխատանքի արդյունքը լավ լինի:
Հ. Դուք մեկ տարի դասավանդել եք Գեղարքունիքի դպրոցում, ի՞նչ հուշեր ունեք:
Պ. Այո՛, դա 1946-1947 ուսումնական տարին էր, դպրոցի տնօրենը Տիգրան Աղաջանյանն էր: Անցել էր 10 տարի, ես արդեն դպրոցի տնօրեն էի Սարուխանում, երբ հանդիպեցի Գեղարքունիքի դպրոցի տնօրեն Արշավիր Խաչատրյանին: Նա ինձ տվեց իմ դասավանդած դասարանի գրավոր աշխատանքների տետրերը, ես զարմացա, որ այդքան տարի դրանք պահպանվել էին:
Հ. Ի՞նչ նախասիրություն ունեք:
Պ. Սիրում եմ գրքեր գրել : Ես հիմա 97 տարեկան եմ , ինձ շատ են հարգում, ես բոլորի հետ կապված եմ, մեր գյուղում և հարևան գյուղերում իմ հասակին գրեթե մարդ չկա. ուզում եմ, որ իմ ամբողջ շրջապատը ինձ ճանաչի, ունեմ նպատակ՝ ավարտելու իմ դասարանցիների մասին պատմող գիրքը և գրելու իմ զորամասի մասին: Շատ եմ սիրում կարդալ և ուզում եմ, որ ամբողջ աշխարհը ճանաչի իմ Հայաստան աշխարհը:
Հ. -Ընկե՛ր Ավետիսյան, քանի՞ տարի եք զբաղվել մանկավարժական գործունեությամբ:
Պ. -Շուրջ 71 տարի աշխատել եմ դպրոցում, որից 40-ը ՝ տնօրեն և ուսումնական մասի վարիչ, իսկ մնացած տարիները՝ որպես ուսուցիչ:
Հ. -Դուք Ձեզ երջանիկ մարդ համարո՞ւմ եք:
Պ. -Ինչո՞ւ չէ, երջանիկ եմ ծոռներիս հետ, շուտով 100 կլինեմ, գնդակ եմ խաղում, ուրախ եմ, որ ունեմ լավ ընտանիք և ինձ հարգող մարդիկ:
Հ. -Ի՞նչ խորհուրդ կտաք ապագա սերնդին:
Պ.- Սիրե՛ք հայրենիքը, ծնողին և, ամենակարևորը , պահպանեք ձեր ինքնությունը, իսկ ինքնության գրավականը գիտելիքն է: Մենք բարի հայացքով ենք նայում և նախանձում ընկեր Ավետիսյանին: Նա այն եզակի մարդկանցից է, որ ունի մարդկությունը ավելի մարդկային դարձնելու բանալին: Շնորհակալություն ենք հայտնում ընկեր Ավետիսյանին, որ համաձայնեց զրուցել մեզ հետ: Ցանկանում ենք նրան առողջություն և հուսով ենք, որ կունենանք ևս մի հնարավորություն՝ նոր թեմաների շուրջ զրուցելու:
Հարցազրույցը վարեց 1+1 թերթի խմբագրությունը
Ի՞ՆՉ Է ՀՈԳԵԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ
Մեր հարցերին պատասխանում է ,,Այգ,, հոգեբանական ծառայությունների կենտրոնի հիմնադիր նախագահ Վարուժան Մելքոնյանը:
Հարց - Ինչո՞ւ պետք է ընտրել հոգեբանի մասնագիտությունը, և ի՞նչ դեր ունի հոգեբանությունը մեր կյանքում:
Պատասխան - Դժվար է պատկերացնել մի ոլորտ, որտեղ հոգեբանությունը չունենա իր դերը, չնայած այն հաճախ թերագնահատվում կամ երբեմն անգամ գերագնահատվում է շատերի կողմից: Կարծում եմ՝ անհրաժեշտության դեպքում ստեղծված իրավիճակի, ոլորտի հոգեբանական առանձնահատկությունների դիտարկումը ոչ միայն չի խանգարի, այլ նաև նշանակալիորեն կօգնի մարդուն: Հոգեբանի մասնագիտության շուրջ պտտվող միֆերը բավականին շատ են, ինչը, բնականաբար, բարդացնում է թե՛ ոլորտում աշխատող հոգեբանների, թե՛ մասնագիտությունը ընտրող անձանց աշխատանքը: Բանը նրանում է, որ հոգեբանի կերպարի մասին պատկերացումները հաճախ չեն համապատասխանում իրականությանը: Սա կարող է հիասթափությունների ալիք բարձրացնել բուհ նոր մուտք գործող երիտասարդների մոտ: Սակայն միֆերից այն կողմ թաքնված ,հոգեբանությունըե շատ ավելի հետաքրքիր է, իսկ մասնագիտական հեռանկարները՝ բավականին գրավիչ և արդի:
Հարց - Կախվածությունը հոգեբանակա՞ն խնդիր է:
Պատասխան - Նախքան հարցին պատասխանելը անհրաժեշտ է հասկանալ, թե ինչ նկատի ունենք՝ ասելով կախվածություն: Եթե կախվածություն ասելով նկատի ունենք կպչուն ցանկությունը օգտագործել ինչ-որ նյութեր՝ ալկոհոլ, ծխախոտ, թմրանյութ և այլն, կամ մասնակցել կոնկրետ գործողության՝ խաղ, շոփինգ և այլն, ինչը գցում է կյանքի որակը, խանգարում է առօրյա գործունեությանը, ապա՝ այո՛: Սակայն չպետք է աչքաթող անել այն փաստը, որ կախվածության որոշ դեպքերում անհրաժեշտ է կոմպլեքս մոտեցում, այսինքն՝ մի քանի ոլորտի մասնագետների միաժամանակյա աշխատանքի իրականացում:
Հարց - Ի՞նչ անենք, որ երեխաները չունենան կախվածություն հեռուստացույցից, հեռախոսից, համակարգչից:
Պատասխան - Առաջին հերթին պետք է հստակ գիտակցել, որ վերոնշյալ իրերը բոլորովին պարտադիր չէ, որ առաջացնեն կախվածություն: Սակայն նմանատիպ ելքից խուսափելու լավագույն
տարբերակը երեխայի առօրյան առավել հետաքրքիր, տարիքին համապատասխան զբաղմունքներով լցնելն է: Սակայն ,լցնելե բառը պետք չէ բառացիորեն ընկալել, շատ հաճախ ծնողները երեխայի օրը դարձնում են գերծանրաբեռնված, ինչը ևս կարող է բացասական ազդեցություն ունենալ: Բացի այդ, կարելի է սահմանափակել համակարգչով, հեռախոսով զբաղվելու ժամաքանակը՝ նախապես պայմանավորվելով երեխայի հետ: Հարց- Ունենք միևնույն հիվանդությունն ունեցող 2 անհատ: Բժշկի մոտ գնալիս մեկը հոգեպես պատրաստ է, մյուսը՝ ոչ: Ի՞նչ է դա նշանակում անհատի համար:
Պատասխան- Հարցն արդեն իսկ իր ավարտով հուշում է պատասխանը: Այստեղ կարևոր է հասկանալ, թե մարդը հոգեպես պատրաստ ասելով ինչ նկատի ունի: Բանը նրանում է, որ վիճակը, որը տվյալ մարդու կողմից որակվում է որպես հոգեպես պատրաստ լինել, կարող է առկա լինել մյուսի մոտ ևս, սակայն չդիտարկվել որպես հոգեպես պատրաստություն: Բայց ամեն դեպքում հոգեպես պատրաստ լինել նշանակում է գիտակցել իրավիճակը, տալ ադեկ
վատ հակազդումներ, լինել սթրեսակայուն և այլն:
Հարց - Ինչպե՞ս հասկանանք՝ հոգեբանորեն պատրաստ:
Պատասխան-Հոգեբանորեն պատրաստ ասելով հասկանում ենք, որ տվյալ անձը գիտակցել է իր ներքին ռեսուրսները, ունակ է սթափ կերպով գնահատել, վերլուծել իրավիճակը և պատկերացում ունի իր անելիքների և դրանց հնարավորությունների մասին:
Հարց-Ի՞նչ է արժեհամակարգն ըստ հոգեբանի:
Պատասխան-Արժեհամակարգը մարդո՝ւ կյանքի տարատեսակ ոլորտների նկատմամբ վերաբերմունքի, պատկերացումների, բարոյական նորմերի ամբողջությունն է, որն ազդեցություն ունի անձի կյանքի ոճի, կյանքի որակի վրա և հիմք է հանդիսանում նրա ընտրությունների, որոշումների, գործունեության համար:
Հարց- Հոգեբանության մեջ ինչպե՞ս է ձևավորվում անձի արժեհամակարգը: Պատասխան- Եթե նկատի ունենք թե ինչպես է ձևավորվում անձի արժեհամակարգը, ապա այն, բնականաբար, ազդեցություն է կրում իր անցած փորձից, որն իր մեջ ներառում է նրա ստացած ընտանեկան նորմերը, ապրած տարբեր իրավիճակները, կարդացած գրքերն ու նայած ֆիլմերը, շփումները, զգացողությունները…..:
Հարց-Ինչպե՞ս տարբերել ճիշտը և սխալը:
Պատասխան- Հոգեբանության տեսանկյունից որպես այդպիսին չենք տարանջատում ճիշտն ու սխալը և, եթե ավելի փիլիսոփայորեն մոտենանք, ապա ինչ ասել է ճիշտ և սխալ, և արդյո՞ք դրանք գոյություն ունեն:
Հարց- Շատախոսությունը հոգեբանակա՞ն խնդիր է:
Պատասխան- Ոչ: Նախ հասկանանք, թե որն է խոսքի սահմանը: Եվ բացի այդ, նայած թե ինչն է անձի մոտ հանդիսանում շատախոսության պատճառ. գուցե տագնապում է, ինչը հոգեբանական խնդիր է, գուցե ինչ-որ բան է թաքցնում, և դա դրսևորվում է շատախոսությամբ, կամ գուցե պարզապես դա հետևանքն է նրա խառնվածքի, տեսակի:
Հարց-Մենք դժգոհում ենք, որ աղքատ ենք, չենք կարողանում ապրել, բայց անընդհատ խնջույքներ, ցուցամոլություն. դա հոգեբանական խնդի՞ր է: Պատասխան-Մենք չենք կարող ցանկացած երևույթ, որը մեկ ուրիշին դուր չի գալիս, համարել հոգեբանական խնդիր:
/սկիզբը՝ էջ 2-ում/ Շատ կարևոր է հիշել, որ ինչ-որ երևույթ կարող է համարվել խնդիր, եթե այն տվյալ մարդու կողմից ընկալվում է առօրյա կյանքին, հարաբերություններին խանգարող: Մեզ համար կարևոր է դիտարկել մի շարք գործոններ՝ հասկանալու համար՝ արդյո՞ք արժե որևէ երևույթ որակել որպես խնդրային:
Հարց-Կարո՞ղ ենք ասել, որ ձևականությունը և ցուցամոլությունը համարժեք են:
Պատասխան-Կախված է նրանից, թե որ կողմերից ենք դիտարկում այս երկու հասկացությունները: Որոշ դեպքերում ձևականությունը և ցուցամոլությունը կարող են համարժեք լինել, որոշ դեպքերում` բնութագրել իրարից տարբեր երևույթներ:
Հարց-Ասում ենք, որ մենք հայրենասեր ժողովուրդ ենք, բայց լքում ենք մեր հայրենիքը, դա կարո՞ղ է խոսել հոգեբանական խնդրի առկայության մասին: Պատասխան-Ո՜չ: Մենք չենք կարող հայրենասիրությունը դիտարկել միայն երկիրը չլքելու կոնտեքստում: Հայրենասիրությունը բավականին աբստրակտ հասկացությունն է, ինչն իր մեջ կարող է ներառել մի շարք հասկացություններ և երևույթներ: Միայն երկիրը լքելը չի կարող խոսել հայրենասիրության բացակայության կամ առավել ևս հոգեբանական խնդրի առկայության մասին:
Հարց-Ինչո՞ւ ենք մենք վախենում ճշմարտությունից:
Պատասխան-Հարցը հնչում է շատ միանշանակ, ինչը ևս դեմ է հոգեբանության ընդհանուր դրույթներին, քանի որ մենք` հոգեբաններս, գիտենք, որ որպես այդպիսին չկան համընդհանուր պնդումներ, և գուցե Պողոսը վախենում է ճշմարտությունից, իսկ Պետրոսը ձգտում է դրան: Սակայն, ինչ խոսք, հնարավոր է գտնել մարդկանց մի ստվար զանգված, որ խուսափում կամ վախենում է ճշմարտությունից, ինչը կարող է ունենալ ամենատարբեր դրդապատճառները` սկսած ինքնապաշտպանական հակազդումից, վերջացրած կոմֆորտ զոնայից դուրս գալու ռիսկից:
Հարց-Հոգեբանությունը կոտրո՞ւմ է կարծրատիպերը:
Պատասխան-Կարծրատիպերը կոտրում և ստեղծում են մարդիկ: Իսկ եթե հարցն ընկալենք ուղիղ կերպով, ապա հոգեբանություն գիտության ուսումնասիրությունը կարող է հիմք հանդիսանալ որոշ կարծրացած պատկերացումները վերանայելուն և արդյունքում գուցե անգամ` փոխելուն: Հարց-Ինչպե՞ս է հոգեբանը նպաստում մասնագիտական կողմնորոշմանը: Պատասխան-Մասնագիտության ընտրության հարցը բավականին բարդ կարող է լինել դեռահասի համար, ով գուցե անգամ ծանոթ չէ այն մասնագիտությունների ցանկին, որոնք կարող են իրեն առավել համապատասխան լինել: Բանը նրանում է, որ մենք բոլորս էլ ունենք որակներ, որոնք կարող են առավել համապատասխան լինել կոնկրետ մասնագիտության տեսակներին: Հոգեբանության մեջ առկա են մի շարք գործիքներ, որոնց միջոցով հնարավոր է դուրս հանել անհատի այն որակները, որոնք առավել զարգացած են և կարող են օգտակար լինել կոնկրետ մասնագիտության համար՝ հնարավորություն տալով առավել մեծ հաջողությունների հասնել տվյալ ոլորտում: Նմանատիպ աշխատանքների միջոցով հնարավոր է լինում անձին ներկայացնել իր հնարավորությունները և դրանց համապատասխանող մասնագիտությունների ցանկը:
Հարցազրույցը վարեց՝ Ռոզա Հակոբյանը Հարցազրույցին մասնակցեցին հոգեբաններ Էմմա Սանամյանը, Նարե Հովհաննիսյանը
Ո՞Վ ԵՆՔ ՄԵՆՔ
1814 թ. Հակոբը, որի մականունը եղել է Յաղուբ, քանի որ թուրքերը չեն կարողացել ասել Հակոբ, ասել են Յաղուբ, գաղթել է Հին Բայազետից և բնակության հաստատել Բաշքենդում: Նա ունեցել է 5 որդի՝ Գևորգ, Ստեփան, Առաքել, Ավետիս, Թաթո: Գևորգը ունեցել է 3 տղա՝ Բաղդասար, Մելիք, Գասպար: Բաղդասարն ունեցել է 2 որդի՝ Հայրիկը և Հակոբը, և 4 աղջիկ: Հայրիկը ունեցել է 5 ժառանգ՝ Մեխակ, Սերյոժա, Ռադիկ, Ավետիք, Միշա: Մեխակը ունեցել է 3 որդի՝ Ժորան, Նորիկը, Շուրիկը: Սերյոժան ունեցել է 4 որդի՝ Աշոտը, Յուրիկը, Էդիկը, Իշխանը: Աշոտը ունեցել է 3 տղա՝ Պավել, Ջիվան, Վանիկ: Յուրիկը ունեցել է 1 տղա՝ Արծրունը, և 2 աղջիկ: Էդիկը ունեցել է 2 որդի՝ Սերյոժան և Արսենը: Ռադիկը ունեցել է 2 տղա՝ Մուշեղը և Շահենը: Շահենը ունեցել է 2 որդի՝ Ռադիկը և Արծրունը: Մուշեղը ունեցել է 2 ժառանգ՝ Պանդուխտը և Արթուրը: Միշան ունեցել 2 տղա՝ Արմենը և Յուրիկը: Ավետիքը ունեցել է 2 տղա՝ Հայկը և Սաշան: Սաշան ապրում է ՌԴ-ում, իսկ Հայկը մահացել է՝ երկրային կյանքում թողնելով մեկ տղա և մեկ աղջիկ: Մելիքն ունեցել է 1 տղա՝ Սեդրակը: Սեդրակն ունեցել է 2 որդի՝ Գևորգը և Վանուշը: Գևորգն ունեցել է 3 տղա՝ Սեդրակը, Աշոտը և Մայիսը: Վանուշն ունեցել է 4 որդի՝ Սամվելը, Մերուժը, Միհրանը և Գառնիկը: Սամվելն ունեցել է 1 որդի՝ Վանուշը: Մերուժն ունեցել է 1 որդի՝ Մարտինը, որը մահացել է, Գառնիկն ունի մեկ որդի՝ Արտակը: Գասպարն ունեցել է 2 տղա՝ Ալեքը և Խաչատուրը: Ալեքն ունեցել է 3 աղջիկ, իսկ Խաչատուրը՝ 7 տղա՝ Գուրգեն, Բաբկեն, Մայիս, Սարգիս, Նորիկ, Զավեն, Վազգեն: Վազգենն ունեցել է 1 որդի՝ Արմենը: Բաբկենն ունեցել է 1 որդի՝ Գևորգը: Ստեփանն ունեցել է 2 տղա՝ Ներսեսը և Մաթոսը: Ներսեսը ժառանգ չի ունեցել, իսկ Մաթոսն ունեցել է 4 ժառանգ՝ Վարանգյուլ, Մամիկոն, Մանվել և Գևորգ: Վարանգյուլն ունեցել է 2 որդի՝ Ստյոպան և Շեկոն: Շեկոն ունեցել է 1 որդի՝ Վարդանը, իսկ Ստյոպան՝ 4 որդի՝ Անդրանիկը, Արմենը, Տիգրանը, Արսենը: Մամիկոնն ունեցել է 3 որդի՝ Մարզպետը, Գևորգը և Ավետիքը: Մարզպետն ունեցել է 1 տղա՝ Գոռը: Գևորգը, որը բնակվում է գյուղում, նախկին ոստիկան է, ով հիմա զբաղվում է գյուղատնտեսական աշխատանքներով, ունի 2 որդի՝ Կարենը և Արմենը, ովքեր բնակվում են ՌԴ –ում: Ավետիքն ունի 1 որդի՝ Վարդանը, ով զոհվել է բանակում: Մանվելն ունեցել է 2 որդի՝ Արայիկը և Մաթոսը: Մաթոսն ունեցել է 1 որդի՝ Մանվելը: Արայիկն ունեցել է 1 որդի՝ Հակոբը: Առաքելն ունեցել է 4 որդի՝ Մկրտիչը, Արշակը, Հովհաննեսը, Հայրապետը: Մկրտիչն ունեցել է 2 որդի՝ Ասատուր և Խաչիկ: Արշակն ունեցել է 2 որդի՝ Մկրտիչ, Ասպատուր: Մկրտիչը ժառանգ չի ունեցել, իսկ Ասպատուրն ունեցել է 2 ժառանգ՝ Գառնիկը և Մկրտիչը. վերջինիս կոչել է եղբոր անունով: Հովհաննեսն ունեցել է 5 որդի՝ Վասի
լը, Արտուշը, Պարույրը, Ռազմիկը, Իվանը: Վասիլն ունեցել է 2 որդի՝ Շահենը և Սերյոժան: Շահենը բնակվում է գյուղում, աշխատում է գազի հիմնարկում, ունի 1 որդի՝ Շիրակը, ով բնակվում է Երևանում: Սերյոժան ունի 2 որդի՝ Գնելը և Արտակը: Արտուշն ունեցել է 2 որդի՝ Գևորգը և Բորիսը: Գևորգը ժառանգ չունի, իսկ Բորիսն ունի 3 որդի՝ Վահրամ, Վահան, Վահագն: Պարույրն ունեցել է 2 որդի՝ Մերուժանը և Հայկը: Մերուժանն ունի մեկ որդի՝ Պարույրը, Հայկը՝ 1 որդի՝ Հովհաննեսը: Ռազմիկն ունեցել է 2 որդի՝ Մանուկ և Լարվենտ: Մանուկն ունեցել է 1 որդի՝ Արտյոմը: Իվանն ունեցել է 5 որդի՝ Հովհաննեսը, Հայրապետը, Մկրտիչը, Հակոբը, Արայիկը: Ավետիսն ունեցել է 4 ժառանգ ՝ Խաչատուրը, Հակոբը, Մանուկը, Սարգիսը: Հակոբն ունեցել է 3 որդի՝ Մեխակը, Գվիդոնը, Հայկարամը, Սարգիսը: Մեխակն ունեցել է 6 որդի՝ Գառնիկ, Իշխան, Աշոտ, Վարդան, Վանիկ, Վահան: Իշխանն ունեցել է 1 որդի՝ Վալոդը: Աշոտն ունի 1 որդի՝ Սարգիսը: Գվիդոնը երկար տարիներ աշխատել է գյուղապետարանում, ունեցել է 3 որդի՝ Սաշա, Լյովա, Միշա: Սաշան ունեցել է 2 որդի՝ Հակոբը և Գևորգը: Հակոբը ապրում է գյուղում, մասնագիտությամբ քարտաշ է: Գևորգը ապրում է ՌԴ – ում: Լյովան ունեցել է 1 որդի՝ Արմենը: Միշան ունեցել է 1 որդի՝ Գագիկը: Հայկարամը ունեցել է 2 որդի: Մանուկն ունեցել է 1 որդի՝ Եղիշը: Եղիշը ունեցել է 3 որդի՝ Մաքսել, Ռաֆիկ, Հենդո: Ռաֆիկը ունեցել է 2 որդի՝ Արտակը և Արայիկը: Հենդոն ունեցել է 2 որդի՝ Ահարոնը և Արմանը: Ահարոնը ապրում է ՌԴ – ում, իսկ Արմանը՝ գյուղում: Սարգիսը ունեցել է 1 որդի՝
Բառեղամը, ով պատերազմից չի վերադարձել: Խաչատուրն ունեցել է 5 որդի՝ Վանո, Թաթոս, Արտուշ, Երվանդ, Գարեգին: Վանոն ունեցել է 3 որդի՝ Հրայրը, Ավետիքը, Մերուժանը: Հրայրը բնակվում է գյուղում, ունի 2 որդի՝ Սևակը և Վահագնը: Սևակը բնակվում է գյուղում, աշխատում է գյուղապետարանում: Վահագնը բնակվում է ՌԴ – ում: Մերուժանը ունեցել է 1 որդի՝ Վանիկը: Նա բնակվում է ՌԴ – ում: Ավետիքն ունեցել է 2 որդի՝ Արմենը և Արտյոմը: Թաթոսն ունեցել է 1 որդի՝ Պարգևը, ով բնակվում է ՌԴ – ում, ունի 2 որդի՝ Գնելը և Գարիկը, նրանք ևս ապրում են ՌԴ – ում: Արտուշը ունեցել է 2 որդի ՝ Թորգոմը և Ֆելիքսը: Թորգոմն ունեցել է 1 որդի՝ Արթուրը: Ֆելիքսն ունեցել է 1 որդի՝ Խաչիկը: Երվանդն ունեցել է 3 որդի՝ Վարդանը, Ռաֆիկը, Գագիկը: Վարդանը բնակվում է գյուղում, ունի 2 որդի՝ Հարությունը և Հակոբը, նրանք ևս բնակվում են գյուղում: Ռաֆիկն ունեցել է 1 որդի՝ Գևորգը, նրանք բնակվում են ՌԴ– ում: Գագիկն ունեցել է 2 որդի՝ Երվանդը և Կարենը: Գարեգինն ունեցել է 5 որդի՝ Արամայիս, Թորգոմ, Վազգեն, Արարատ, Կոլյա: Արամայիսն ունեցել է 2 որդի՝ Վարուժանը և Արմենը: Վարուժանը մահացել է, իսկ Արմենը բնակվում է գյուղում: Վաչոն ունեցել է 1 որդի՝ Սարգիսը, ով բնակվում է գյուղում: Վազգենն ունեցել է 2 որդի՝ Անդրանիկը և Արթուրը: Արարատն ունեցել է 3 որդի՝ Աշոտը, Տիգրանը, Վարդանը: Աշոտն ունեցել է 1 որդի՝ Արարատը: Տիգրանն ունեցել է 3 որդի՝ Գևորգը, Մուշեղը, Հայկը: Վարդանն ունեցել է 2 որդի՝ Գարիկը և Խաչատուրը: Կոլյան ունեցել է 3 որդի՝ Մհերը, Ռուբիկը, Սամվելը: Սամվելն ունեցել է 3 որդի՝ Սրապիվոնը, Օհանը, Եղիազարը: Օհանն ունեցել է 4 որդի՝ Խաչատուրը, Գորգին, Թորգոմը, Արսենը: Խաչատուրն ունեցել է 1 որդի՝ Ռազմիկը: Գորգին ունեցել է 2 որդի՝ Միշան և Հրանտը: Միշան ունեցել է 2 որդի՝ Պարգևը և Գորգին: Պարգևը բնակվում է գյուղում: Հրանտն ունեցել է 1 որդի՝ Արմենը: Թորգոմն ունեցել է 2 որդի՝ Սամվելը, Մանվելը: Արսենը՝ 2 որդի՝ Վազգեն, Զավեն: Զավենն ունեցել է 2 որդի՝ Արսենը, Լյովան: Լյովան ունեցել է 2 որդի՝ Վազգենը և Զավենը: Եղիազարն ունեցել է 2 որդի՝ Հայրիկը և Բենոն: Հայրիկն ունեցել է 1 որդի՝ Պարգևը: Յաղուբի տոհմը շատ մեծ է: Հայրենական մեծ պատերազմին մասնակցել են շատերը, նրանցից շատերը չեն վերադարձել: Ոմանք հասել են մինչև Բեռլին: Ազգում կան շատ շնորհալիներ, ովքեր իրենց ներդրումն ունեն հայրենիքի զարգացման գործում: Նրանցից շատերը հեռացել են գյուղից և բնակություն հաստատել Հայաստանի տարբեր բնակավայրերում և Ռուսաստանում:
Մարիամ Մանուկյան 10-րդ դասարան
ԾԱՌԱՅՈՒՄ ԵՄ ՀԱՅՐԵՆԻՔԻՍ
Վոլոդյա Այվազյան Արման Առաքելյան
Գեղարքունիքի միջնակարգ դպրոցի ուսուցիչներն ու աշակերտները շնորհավորում են նույն դպրոցի շրջանավարտներ, այժմ Հայոց բանակի զինվորներ Վոլոդյա Համլետի Այվազյանին և Արման Վոլոդյայի Առաքելյանին ծննդյան օրվա առթիվ:
Մենք հպարտ ենք, որ մեր գյուղացիները պատվով են կատարում իրենց պարտքը, ցանկանում ենք անփորձանք ծառայություն և բարի վերադարձ:
ՄԱՐԶԱԿԱՆ ԱՆՑՈՒԴԱՐՁ
ՄԵՐ ԴՊՐՈՑԸ՝ «ՄԵՂՈՒ» և «ԿԵՆԳՈՒՐՈՒ» ՍՏՈՒԳԱՏԵՍՆԵՐՈՒՄ
ճանաչվեց «Մեղու» մրցույթի հաղթող, իսկ 8-րդ դասարանի աշակերտուհի Մերի Գրիգորյանը՝ լավագույն մրցանակակիր և «Մեղու», և «Կենգուրու» մրցույթներից։ 2019 թվականի հունիսի 18-ին Գավառի ավագ դպրոցում տեղի ունեցավ մրցանակաբաշխություն, որտեղ մեր աշակերտները ստացան իրենց մրցանակները։
ՔՆՆԱԿԱՆ ՄԻՋՈՑԱՌՈՒՄ
Մեկնարկեցին 2018-2019 ուստարվա շրջանավարտների պետական ավարտական, միասնական և կենտրոնացված քննությունները 9րդ և 12-րդ դասարանների և գիտելիքների ստուգումները 4-րդ դասարանում՝ «Մայրենի» և «Մաթեմատիկա» առարկաներից։ Գեղարքունիքի միջնակարգ դպրոցի 9-րդ դասարանի թվով 22 աշակերտներ կենտրոնացված քննություն հանձնեցին «Հայոց լեզու» առարկայից։ Քննական կենտրոն էր ընտրվել Սարուխանի թիվ 1 միջնակարգ դպրոցը։ Մեր աշակերտները չունեցան անբավարար գնահատականներ։ 9-րդ դասարանցիներն իրենց դպրոցում ավարտական քննություններ հանձնեցին «Ֆիզկուլտուրա», «Մաթեմատիկա», «Հայոց պատմություն», «Բնագիտություն» /Ֆիզիկա, Աշխարհագրություն, Կենսաբանություն/, «Օտար լեզու» /ռուսերեն, անգլերեն/, առարկաներից։ 12-րդ դասարանի աշակերտները պետական ավարտական քննություններ հանձնեցին «Հայոց լեզու և հայ գրականություն», «Մաթեմատիկա», «Հայոց պատմություն» առարկաներից։ Դպրոցի աշակերտների քննական արդյունքները դրական են։ 12-րդ դասարանի աշակերտներից երկուսը՝ Սերգեյ Աբրահամյանը և Արամայիս Ավետիսյանր, մասնակցեցին նաև միասնական քննություններին
հարգելի գյուղացիներ
Հարգելի՚ համագյուղացիներ, Գեղարքունիքի միջնակարգ դպրոցի «1+1» դպրոցական թերթին տրված ձեր հարցազրույցները մեր դպրոցականների համար ինքնահաստատման դաս են, որով մեր երեխաները ձեր կողմից տրված նյութերը շարադրում են իրենց հայացքների և ընկալումների շրջանակում, ավելի համառոտ ձևով: Մենք ներողություն ենք խնդրում, եթե չենք մանրամասնում այն, ինչի մասին մանրամասն խոսել եք դուք: Հարգանքով՝ Գեղարքունիքի միջնակարգ դպրոցի «1+1» դպրոցական թերթի խմբագրություն:
ՀԱՅՏԱՐԱՐՈՒԹՅՈՒՆ
2019 թվականի հուլիսի 16-ին մեր թերթի կողմից կազմակերպվելու է ,,Աշխարհը իմ աչքերով,, խորագիրը կրող մարզային լուսանկարչական մրցույթցուցահանդես: Ժուրիի կողմից ընտրված լավագույն լուսանկարը կարժանանա մրցանակի: Ցանկացողները կարող են դիմել՝ ,,Հայստանի Հանրապետության Գեղարքունիքի մարզի Գեղարքունիք գյուղի միջնակարգ դպրոց ,,ՊՈԱԿ խորհրդին: Հեռախոս` 093 91 96 58
«ՀՀ Գեղարքունիքի մարզի Գեղարքունիք գյուղի միջնակարգ դպրոց» ՊՈԱԿ Հասցե՝ Գարեգին Նժդեհի փ. 1 Փոստային դասիչ՝ 1207 Թողարկման օրը՝ 27. 06. 2019 թ.
Խմբագիր և համարի պատասխանատու՝ Ռոզա Հակոբյան Տպաքանակը՝ 500 Հեռախոս՝ 093919658: Էլ. փոստ՝ Այս էլ-փոստի հասցեն ծածկագրված է թափոնափոստի բոթերից։ Այն տեսնելու համար անհրաժեշտ է միացնել JavaScript։